До пана ц.-к. директора державної залізниці у Львові

Більшість групових екскурсій по Львову починаються із Залізнодорожного вокзалу міста.

Відповідно, гіди розповідають про історію цієї будівлі та про традиції залізничників міста. Нижче наводимо донесення дирекції поліції про збори залізничників Львова, присвячені обговоренню питань дорожнечі і реформи виборчого закону, надіслане дирекції державних залізниць.

“До пана ц.-к. директора державної залізниці у Львові.

У відповідь на ваш лист від 28 червня 1906 р., № CГ/p. е. доводимо до відома ц.-к. дирекції, що у публічних зборах залізничників з порядком денним: I) Дорожнеча; II) Виборча реформа і залізничники, які відбулися 27 червня ц. р. на подвір’ї будинку № 95 по вул. Городецькій, взяло участь приблизно 150 працівників залізниці.

Питання виборчої реформи обговорював студент юридичного факультету тутешнього університету Теофіл Мелень.

Оратор сказав, що справа виборчої реформи викликала серед широких верств галицького сільського населення, зокрема у східній частині країни, жваве зацікавлення нею, що це населення, щоб відвоювати загальне право голосування, готове на найбільші жертви, а також, що на випадок зволікання нарад у парламентській комісії по виборчій реформі – селяни у Східній Галичині наміряються влаштувати під час цьогорічних жнив великий аграрний страйк. Мелень закінчив свій виступ закликом до учасників зборів, щоб вони на випадок проголошення в Австрії загального страйку припинили роботу і тим самим допомогли пролетаріатові відвоювати політичні права. Під кінець за пропозицією Качановського одноголосно ухвалено таку резолюцію:

3бори львівських залізничників всіх категорій, що відбулись 27 червня ц. р. відзначають, що кращі умови їх суспільного існування можна здобути тільки шляхом завоювання якнайширших політичних свобод, тобто шляхом завоювання рівного, безпосереднього і загального виборчого права. 3бори постановляють ради захисту виборчої реформи вести найенергійнішу боротьбу і заявляють, що, якщо би виборча реформа була під загрозою її ворогів, то тоді – разом з організованим трудовим класом цілої держави – візьмуть участь у масовому страйку і поламають залізничні сполучення.

Львів, 10 липня 1906 року.”